Sponsoring een vorm van PR

november 14th, 2013Reacties uitgeschakeld voor Sponsoring een vorm van PR

U bent een ondernemer en u wilt een nieuw product of dienst op de markt aanbieden. Dan is het belangrijk dat u voor uw nieuwe product of dienst een goed pr-bureau inschakelt. Deze beschikt over de juiste overheidscommunicatie en een goed pr-bureau kan u bovendien helpen met het creëren van een goed imago. Dit kan voor een nieuw product op de markt van zeer grote waarde zijn.

Sponsoring

Een pr-bureau zorgt voor de public relations tussen merk en consument. Deze relatie zorgt uiteindelijk voor een goede voedingsbodem voor de verkoop en overige marketing. Een leuk voorbeeld van een relatie leggen tussen merk en consument is bijvoorbeeld de sponsoring dat door merken/ondernemingen gedaan wordt. Hierbij sponsort een (grote) onderneming bijvoorbeeld een evenement.

Voorbeelden

Denk aan het Amstel Live concert, Red Bull city racing, Rabobank wielerploeg of het Philips stadion van PSV. Allemaal voorbeelden van sponsoring voor een bepaald merk en dit allemaal kan ook werk zijn geweest van een (goed) pr-bureau.

Dit soort sponsoring levert voor een onderneming of product bekendheid op. Mensen zullen hierdoor het product gaan kopen, omdat mensen vaak afgaan op het imago van een dienst of product. Heeft uw product of dienst een goed imago, dan zal deze vaker gekocht of geconsumeerd worden in vergelijking tot een product of dienst dat een minder goede imago heeft. Laat een  pr-bureau een goed imago voor uw dienst of product creëren. Dit zal voor beiden partijen van grote waarde zijn

« Het nieuwe ontslagrecht komt eraan!
Genieten doe je op een seniorencamping »

Categorized Under

Carriere en Werk Maatschappij

About Marcel

» has written 1683 posts