Een website om samen mee te scoren!
Nadat enkele jaren geleden de Nordic Walking-hype ontstond onder Nederlanders van middelbare leeftijd, kwam vlak daarna de trend onder jongeren dat een regelmatig bezoekje aan de sportschool niet in je agenda mocht ontbreken. Tegenwoordig lijken de trends op het gebied van lifestyle zich steeds meer af te spelen in de keuken: waar jongeren steeds meer kiezen voor superfood online of offline kopen, kiest de generatie van hun ouders steeds meer voor biologische producten om mee te kopen en experimenteren.
De term ‘superfood’ komt steeds vaker voorbij in gesprekken, maar niet iedereen kan precies en goed vertellen wat dit begrijp nou eenmaal inhoudt. Superfoods zijn natuurlijke voedingsmiddelen als goji bessen, acai bessen en rauwe cacao die buitengewone voedingsstoffen bevatten. Waar de meeste gezonde voedingsmiddelen twee of drie bijzondere en gezonde eigenschappen bevatten – zoals mineralen en vitaminen-, bevatten superfoods vaak wel twaalf of meer van deze voedingsmiddelen. Door te kiezen voor superfoods, werken mensen op een totaal andere manier aan hun lichaam en gezondheid.
Zoals gezegd zijn superfoods in opkomst bij jongeren, maar biologische producten zijn dat weer bij mensen van middelbare leeftijd en wellicht ook daarboven. Zij kiezen voor bijvoorbeeld uitloopeieren omdat zij kippen meer leefruimte gunnen in hun leven.
Superfoods en biologische producten. Twee totaal verschillende trends, maar zij laten beiden wel zien dat de aandacht voor wat op je bord ligt steeds groter wordt.