Een website om samen mee te scoren!
Kleine Nederlandse sportkleding leveranciers kregen dit jaar een nieuwe schok te verduren: Bol.com meldde namelijk dat het zich gaat richten op het leveren van sportkleding. Daarmee stapt de internetafdeling van Ahold in de voetsporen van onder andere Wehkamp.nl en Coolblue, die zich eerder al waagde op de sportkledingmarkt.
Na Wehkamp en Coolblue de volgende grote speler in de sportmarkt
Sinds oktober verkoopt Bol.com in Nederland en België ook sportkleding en -schoeisel een ruim aanbod aan sportkleding van de grootste merken. Ruim 22.000 paar schoenen en 28.000 kledingstukken voor kinderen en volwassenen worden tegenwoordig via de website geleverd. Bol.com is niet de enige die het de huidige sportkleding leveranciers moeilijk maakt. Wehkamp.nl is al enkele jaren geleden begonnen met het leveren van sportkleding en sloot in september 2013 een overeenkomst met Telstar Sports & Fashion. Hierdoor kon het diverse grote merken gaan verkopen en nam het assortiment grote vormen aan. Ook Coolblue, dat zich aanvankelijk richtte op het verkopen van consumentenelektronica, profileert zich al geruime tijd op de markt van de sportartikelen.
Ongerustheid bij kleinere sportkleding leveranciers
Dat Bol.com, Coolblue en Wehkamp, de drie grootste internetwinkels van Nederland, zich bezig zijn gaan houden met het verkopen van sportuitrusting en –kleding, zorgt voor een grote ongerustheid bij de traditionele, veelal kleinere sportkleding leveranciers. Vooral omdat ook internationale spelers als het Franse Decathlon en het Britse SportsDirect zich al meldde in de Nederlandse markt. De dreiging van Mike Ashley, de topman van de hiervoor genoemde Europese topspelers – “Sluit je bij ons aan anders verpletteren we jullie” – lijkt steeds meer werkelijkheid te worden voor de kleinere sportkleding leveranciers.