Autosloperij: vroeger en nu

april 17th, 2014Reacties uitgeschakeld voor Autosloperij: vroeger en nu

Als het om autosloperijen gaat zijn er vele verschillen te ontdekken met hoe het er vroeger aan toe ging. Men heeft nu te maken met strenge milieuwetgeving. Een auto wordt hierdoor op een andere manier verwerkt dan in het verleden. Destijds kon je een sloopauto aan iedereen verkopen en werd een auto bij wijze van spreken gesloopt met een bijl of sloophamer. Aan het milieu werd niet gedacht en men ging rigoureus te werk.

Het dak werd er vaak als eerst er af gehaald en de motor werd er uitgehaald. Men verwerkt een auto tegenwoordig heel anders. Er wordt gedacht aan het milieu. Overigens niet altijd vrijwillig. Er zullen genoeg autosloperijen zijn die het belangrijk vinden om op een correcte wijze te werk te gaan, maar er zijn evengoed vele andere sloperijen te vinden die het niet al te nauw nemen met de milieuwetgeving. Onverstandig, want het is niet alleen slecht voor het milieu, maar mogelijk ook voor de autosloperij Delft zelfs. Zeker wanneer de autosloperij te maken krijgt met hoge boetes.

Wat doet een sloperij met de onderdelen?
De onderdelen van een auto kunnen worden verkocht aan particulieren en ook bedrijven. Bijvoorbeeld als het gaat om banden die van de sloopauto zijn verwijderd, maar ook andere onderdelen doen het goed zoals verlichting en accu’s. Andere onderdelen worden aangeboden aan autohandelaren en autogarages. Zij verkopen onderdelen door of gebruiken ze bij reparaties. Onderdelen bij een autosloperij zijn immers een stuk goedkoper dan wanneer je deze nieuw koopt.

« Glaszetter
Waarom recyclen belangrijk is »

Categorized Under

Overig

About Marcel

» has written 1685 posts