Een website om samen mee te scoren!
Arnhem, 25 juni 2013 – Master Data Management helpt financiële instellingen bij het herstellen van het klantvertrouwen. Dat concludeert Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, op basis van een analyse van recente onderzoeken naar de status van het klantvertrouwen in financiële instellingen en de kwaliteit van data bij deze organisaties. Het realiseren van een centraal klantbeeld met behulp van een Master Data Management (MDM) oplossing helpt financiële instellingen de kwaliteit van hun data te verbeteren en realtime inzicht te krijgen in hun klant. Hierdoor kan ingespeeld worden op individuele wensen en behoeften van de klant, waarmee het klantbelang voorop staat en de loyaliteit van klanten toeneemt.
Omdat de afgelopen jaren slecht nieuws over financiële instellingen de voorpagina’s heeft gedomineerd, heeft Human Inference diverse onderzoeken geanalyseerd om de huidige status van het klantvertrouwen in kaart te brengen. Zo blijkt uit de Forrester ‘Customer Advocacy 2011: How Customers Rate European Banks’ bijvoorbeeld dat slechts 29 procent van de 24.000 Europese respondenten gelooft dat de bank in hun belang handelt. Dit staat in schril contrast met de ontwikkeling dat klanten steeds hogere verwachtingen hebben van hun dienstverleners, zoals blijkt uit onderzoek van Service Check en Human Inference. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de datakwaliteit van financiële instellingen ondermaats is.
Winfried van Holland, CEO van Human Inference: “Klanten zijn geen nummers die procesmatig behandeld willen worden. Met een MDM-oplossing worden processen gestroomlijnd en wordt tegelijkertijd de klant het uitgangspunt van de dienstverlening. Een centraal klantbeeld voorziet medewerkers realtime van de meest actuele en volledige informatie uit verschillende bronsystemen, zonder dat de werking van de onderliggende systemen verstoord wordt. Daarnaast helpt de inzet van een MDM-oplossing ook bij het goed en flexibel doorvoeren van risicomanagement, governance en compliance regels. Zo vangen financiële instellingen twee vliegen in één klap: het klantbelang staat voorop en organisaties zijn eenvoudiger in staat te voldoen aan wet- en regelgeving.”
Human Inference heeft haar bevindingen en conclusies verzameld in de whitepaper ‘Van proces naar persoonlijk: met vertrouwen naar klantbelang. Financiële instellingen mede menselijk gemaakt met een centraal klantbeeld.’ Deze is gratis te downloaden via http://www.humaninference.nl/centraal-klantbeeld/risico-en-regelgeving.
——————
Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van contactgegevens optimaliseren en daarmee de interactie tussen organisaties en hun klanten sterk verbeteren. De oplossingen zijn gebaseerd op het principe van natuurlijke taalverwerking en maken gebruik van uitgebreide kenniscorpora, waarmee een zeer hoge resultaatkwaliteit wordt gegarandeerd.
Meer dan 250 bedrijven en partners zetten de datakwaliteitsoplossingen van Human Inference in. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn een absolute voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, om te voldoen aan regelgeving, om fraude op te sporen en om zoekprocessen efficiënt en succesvol te laten verlopen.
Human Inference werd in 1986 opgericht en is dus al meer dan 25 jaar een belangrijke speler op het gebied van datakwakwaliteit en data-integratie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Arnhem. Daarnaast heeft Human Inference ook een kantoor in Duitsland. De oplossingen van Human Inference zijn in gebruik bij onder andere AEGON, ANWB, Achmea, Center Parcs Europe, Ministerie van Justitie, Essent, Holland Casino, ING, KPMG, KPN, Nederlandse Spoorwegen, Telegraaf Media Group, Post NL, Ymere en Wehkamp. Human Inference is onderdeel van De Neopost Groep, Europees marktleider en wereldwijd de nummer twee leverancier van postverwerkingsoplossingen. Voor meer informatie: http://www.humaninference.nl.
Meer informatie:
Marcommit PR
Denise van Ooijen
035-5822730
humaninference@marcommit.nl